niedziela, 24 października 2010

Zimowy krajobraz w bombce - cz. 2

W poprzednim odcinku pokazałam, jak przygotować miniaturki. Teraz czas na zabawę w Panią Zimę.

Drzewa i domki obsypiemy śniegiem. Najpierw zajmiemy się domkami. Miejsca, które chcemy obsypać śniegiem malujemy pędzlem zamoczonym w kleju do decoupage.

Nakładamy klej na pędzel
i nanosimy go na miejsca, które mają być pokryte śniegiem
Następnie na patyczek (może nim być wykałaczka) nanosimy sztuczny śnieg i nakładamy go pod oknami

Nakładamy śnieg pod oknami
Domki wykonane z tego papieru można malować, robić strukturę, zmienić kolorystykę. Są wykonane z grubego papieru, więc nic się z nim nie dzieje.

Z dachem postępujemy tak samo, tylko z racji większej powierzchni używamy do tego pędzla. Moczymy pędzel w kleju i takim namoczonym nabieramy sztuczny śnieg Easy Filler. Dzięki temu zabiegowi łatwiej się go rozprowadza

Nabieramy sztuczny śnieg na pędzel
Pędzel z naniesionym sztucznym śniegiem

Nakładamy sztuczny śnieg na dach
 A jak ośnieżyć drzewka? Dokładnie tak samo. Najpierw nabieramy klej na pędzel



i smarujemy nim drzewko


Potem na pędzel nabieramy sztuczny śnieg i nakładamy go na na drzewko


Tak prezentują się gotowe miniaturki choinek

Obsypane śniegiem choinki
Teraz pokażę Wam, jak zrobić bombki na miniaturce choinki. Użyłam do tego farby perłowej 3D z moich nieprzebranych zbiorów. Naciskamy na tubkę i na choince zostaje kulka farby. Mając kilka kolorów można choinkę przyozdobić różnokolorowymi miniaturowymi bombkami.

Wykonujemy miniaturowe bombki na choince
Zima bez mrozu to nie jest prawdziwa zima :). Jak uzyskać efekt mrozu? Nie trzeba wkładać pracy do zamrażalnika, byłoby to raczej dla niej szkodliwe. Kiedy jest mróz i leży śnieg (oczywiście czysty :) ) to widać jak się pięknie skrzy. Taki efekt można uzyskać posypując krajobraz brokatem. Ja użyłam białego brokatu, żeby było widać tylko skrzenie się. Jak postępujemy? Nie wystarczy tylko posypać, trzeba je najpierw posmarować klejem. A więc do dzieła. Smarujemy klejem



i posypujemy brokatem.



Zabawa w Panią Zimę zakończona. Na tym etapie mamy już domki, drzewka, wszystko obsypane śniegiem i to na dodatek iskrzący się mrozem. W następnym i ostatnim odcinku nauczycie się nakładania śniegu w bombce i komponowania krajobrazu. Zapraszam do jego czytania.

Share/Bookmark

3 komentarze:

  1. Wielkie dzięki za ten kurs. Co prawda chyba jeszcze nie dojrzałam do tematu, ale chciałabym kiedyś spróbować wykonać taką bombkę. Ostatnio, oglądając tego typu prace zastanawiałam się, jak to ugryźć. Bardzo czytelnie wszystko opisałaś. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, mam pytanie, czy tą masę szpachlową Easy Filler mogę zastąpić inną, tańszą?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze znanych mi mas tego typu tylko ta daje taką biel i lekkość. Według mnie najlepiej imituje śnieg. Docierały do mnie też opinie moich Klientek, które próbowały stosować inne masy, jednak nie były zadowolone z efektów i wracały do Easy Fillera. Ale proszę próbować, szukać - ja eksperymentuję cały czas :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...